Stosowanie terapii manualnej

Czyli leczenie struktur kręgosłupa i stawów obwodowych rękami terapeuty jest przypuszczalnie tak dawne jak długo ludzkość odczuwała bóle w narządzie ruchu. Jest bowiem najbardziej naturalnym sposobem przynoszenia ulgi w cierpieniu jednemu człowiekowi rękami drugiego człowieka. I jak przed wiekami, tak po dzisiejszy dzień rozwoju medycyny, pozostaje jedyną jej dziedziną, w której kontakt terapeuty z chorym jest bezpośredni, a leczenie odbywa się bez pośrednictwa farmakologii, skomplikowanej aparatury czy też noża chirurgicznego.

Terapia manualna zajmuje się badaniem i leczeniem tzw. zaburzeń czynnościowych w narządzie ruchu oraz określeniem przyczyn, które mogły do nich doprowadzić. Głównym działaniem terapii manualnej jest wykrywanie i usuwanie deficytów ruchowych (barier czynnościowych) zarówno w odniesieniu do ruchomości stawów kręgosłupa, krążka międzykręgowego, stawów obwodowych, jak i ruchomości tkanek miękkich związanych z narządem ruchu: skóry, tkanki podskórnej, powięzi, więzadeł, torebek stawowych, ścięgien a przede wszystkim mięśni:

• w przypadku stawów-bariery ruchomości (zablokowań);
  • w przypadku mięśni-bariery rozciągliwości przykurczonych włókien mięśniowych;
  • w przypadku więzadeł, powięzi i tkanki podskórnej – bariery napiętych, przykurczonych struktur łącznotkankowych;
  • w przypadku nerwów – bariery przesuwalności względem tkanek otaczających.

Leczenie i ustępowanie dolegliwości bólowych jest niejako konsekwencją przywracania prawidłowych funkcji narządu ruchu. Służą temu między innymi metody i techniki zabiegowe wykonywane w naszym gabinecie.

Wskazania do terapii:

• bóle kręgosłupa szyjnego, piersiowego, lędźwiowego
  • bóle promieniujące do kończyn dolnych, górnych
  • bóle pochodzenia dyskowego
  • lumbago
  • „rwa kulszowa”
  • „rwa ramienna”
  • bóle stawów biodrowych, kolanowych, stóp
  • bóle barków, łokci, nadgarstka
  • bóle głowy
  • bóle klatki piersiowej: przeszywające, opasujące.

zabieg fizjoterapeuty na sportowcukoncepcja łagodzenia bólu szyji

Ból w dolnej części pleców u mężczyznleczenie terapią manualną

miejsca powstawania bóluKolaż z ludźmi cierpi od bólu w różnych częściach ciała

Masz pytania? Zadzwoń!